INI KISAH HATI!

|
Em...baru  kejap tadi terima call dari seorang sahabat yang sangat rapat.....angkat je telefon...ak rasa mcm ada yang tak kena dengan kwn aku ni.....Menangis! mesti ada yang xkena!
lalu aku tenangkan...sabar..nape ni..cuba bgtau...
'laki aku kawen lain!'.....  aku terus tersentap! mata berair...tp aku xboleh turut menangis..sedih...sedih...dan satu ayat je yang ada dalam hati  aku ... KEJAM!
even tu bukan masalah aku...aku letakkan diri aku ditempat dia...Ya allah...kalaulah aku ditempat dia...hancur..luluh..bekecai...rebah... aku dapat rasa sume tu kawan! sebab aku sendiri benci perempuan yang amik hak orang lain...dan aku jugak benci laki yang xpandai hargai pengorbanan seorang isteri! kenapa tak cukup dengan satu????? aku tau dalam islam...laki tidak dilarang untuk berbini lebih dari satu...tapi tah la..ssh nk dpt pmpuan yg bleh trima...ape kurang nya kwn aku???setau aku dia isteri yang taat...isteri yang setia....banyak pengorbanannya sepanjang membesarkan anak-anaknya...Kalo la dia ada di dpan aku...nak je aku peluk die...biar dia menagis di bahu aku.... ak xsanggup tengok dia menderita.... ini ke balasan untuk seorang isteri yang taat? sedih!
hari ni hari dia...esok lusa tah kite plak...'Ya Allah...aku mohon kau jauhkanlah aku dari merasai keperitan sebegini...aku juga seorang wanita... mmg xboleh lari dari masalah sebegini...cuma aku pohon kepadamu ya Allah... tutupkan pintu hati suami aku untuk wanita lain...biarlah hanya aku bertakhta dihatinya hingga ke hujung nafasku'.
Sabarlah syg....aku yakin Allah itu adil...setiap apa yang terjadi mesti ada hikhmahnya...semua orang ada ujian masing2...mungkin ini bahagian kau...
aku xtau mcm mana nk bedepan dgn suaminya suatu hari nanti....sbb muka aku mmg xole nk cover kalo aku da xsuka sesuatu benda tu... wahai si isteri kedua...hari ini kau ambil hak orang ...esok lusa orang mungkin akn ambil hak kau...
lelaki ...lelaki....tolong hargai pengorbanan isteri.... susah payah isteri...penat lelah isteri...andai kau kira isteri kau takde pengorbanan ...bermakna kau silap! siapa yang lahirkan ank2 kau?? siapa yang sediakan mkn pakai kau dan anak2?? masalah kewangan isteri fikir..masalah anak-anak isteri fikir...masalah suami isteri fikir...masalah keje isteri fikir....semua isteri! smpaikan hari ni nk mkn apa pn isteri yang fikir...! hebat x isteri? boleh ke lelaki buat semua tu dalam satu masa??? mungkin ada..tapi hanya segelintir...  !!! jgn semata2 kerana nafsu.

Mungkin aku tak dapat membantu...tapi aku boleh jadi pendengar setiamu... moga sedikit sebanyak dapat mengurangkan duka di hati kau....
Kuatlah kau demi anak2...banyakkan bersabar...buktikan yang kita mampu berdikari.

Aku doakan...Allah tunjukkan jalan terbaik untuk kau.



3 pengkritik:

cendawanpink said...

sian nye kwn ko..ermmm..
salah satu punca ni laa buat aku mcm teragak2 dgn lelaki.. #hahahaaa.. :D

Caza c BoOlat said...

ko je..aku pn same...hehe...isao btl aku tkt sok lusa kita plak yg kena..so kena slalu wat spotcheck la...bukan sbb xpecaya..tp takut..ngeh ngeh.

cendawanpink said...

hahaa..spotcheck mengejut mcm time skolah.. :D

dlm idop msti ade cabaran kn..xsume indah je..
gulppp..lom kawen,tp da risau..cemane ni?ahahaa..