.: aku rindu dia :.

|
Aku rindu dia...
saat sume orang gembira berpuasa..
gembira beribadah kepada Allah...
tetapi aku?...

Ini puasa pertama kami sebagai suami isteri...
Ini tahun perama ak beraya bersama suami...
Tetapi semua tidak seindah seperti pasangan lain yang baru berkahwin...
diorang lain..
aku lain....
takkan ada seorang pn dapat memahami isi hati ak..perasaan ku...air mataku...
hanya Allah S.W.T tempat ak mengadu dan menangis....
setiap hari memohon petunjuk dan keampunan...

ak membaca coretan2 kegembiraan di facebook dan blog2 rakan-rakan yang seangkatan denganku..
tahun pertama dan hari pertama menjalankan ibadah puasa bersama suami...alangkah bahagianya...
tetapi tidak aku...
sebelum puasa suami ku da dijadualkan untuk bertugas di luar negeri...
option pertama seminggu sebelum ...
dan option kedua adalah hari mulanya puasa...

ak amat berharap suamiku memilih option pertama...
tapi malangnya dia memilih option kedua dengan alasan weeknd kena balik ke kg sbb anvsry mak n ayahnya..
so sebagai isteri....ak menurut keputusan tersebut..walaupun dalam hati da menangis memikirkan hari pertama puasa seorang diri.... aku tahu mak lebih penting dari aku...sbb syurga dibawah tapak kaki ibu...
tapi tipulah kalao aku tidak menangis....walaupun tanpa pengetahuannya....ak redha...

bermula hari pertama berpuasa...
aku berazam xkan sesekali menangis...
ak kuat dan boleh hidup seorang diri.....dan menjaga apa yang allah telah kurniakan kepadaku..
mujurlah ada teman yang selalu denganku menemaniku untuk berbuka....

hari kedua puasa....
kali ni aku rebah....
sayu hati bila terpaksa bersahur seorang diri....
sambil menyeka2 air mata teresak2...
hari ini adalah hari yang paling lemah untuk aku hadapi....
selepas bertadarus di office...
ramai yang menegur muka ku merah menyala....
bagaikan terbakar...
badanku rasa bahang....dan rupanya aku demam panas...
ya allah...
kuat dugaan mu untukku...
ak terpaksa menempuhinya seorang diri...
ak hanya ada engkau ya Allah...
xda sesiapa yang dapat membantu selain engkau..
ak berbuka puasa seorang diri....
merangkak2 ak ke dapur...
gagahkan diri untuk masak sambil duduk di atas kerusi...
ak gagahkan diri untuk berpuasa....
semuanya seorang diri....dan selepas solat isyak...
ak terus terbaring di atas katil smbil menahan kesakitan...
perut kanan ku begitu sakit sekali...
tidurku tidak nyenyak....pukul 2...pukul 3..pukul 4...
asik terjaga.....namun tak de ape yg boleh dilakukan...
tak de orang untuk aku meminta pertolongan...
selain berdoa kepada Allah..supaya mengurangkan kesakitan...

dan hari ini..
aku gagahkan diri untuk bekerja....
aku gagahkan diri untuk beribadat kepadanya...

Ya Allah...
Sesungguhnya aku amat merindui suamiku...
aku amat merindui kasih sayangnya...
aku amat merindui gelak tawanya...
aku amat merindui segala-gala tentangnya...

kuatkan aku Ya Allah..
kuatkan aku.....selagi aku mampu..

-coretan ikhlas cboolat-

3 pengkritik:

cendawanpink said...

alahai,siannye..
aku pon sahur sorang2 gak weh..
elsie xpose..
dtg la sahur sesame..hehee..:D

Caza c BoOlat said...

:) takpe lah..susah2 je..hehe...btul gak elsie xp0se..sbb die rpt ngn ko ak igt die p0se gak :)

cendawanpink said...

ahahaa..die pose makan..
tp die xpose minum..
:D
moh le dtg kalo boring..
hosmet aku sorang lgi pon laki bini PJJ..hehee..