ANDAI KITA DITEMPAT DIA...

|
Slalu terdetik dihati cboolat...ANDAI AKU DITEMPAT DIA...
Kadang2 kita kena selalu letakkan diri kita ditempat orang lain...
Walau kita tidak mengalaminya....
Ini sebagai muhasabah diri.....kita tak tau...tah esok ...lusa...kita pn akn jd macam dia...
So kita perlu ada sikap timbang rasa terhadap orang lain..

If terjumpa orang yang susah..yang xcukp makan...mst terfikir 'betapa syukur hidupku skrg...ANDAI AKU DI TEMPAT DIA...
if terjumpa orang yang kurang upaya....'betapa syukurnya Allah jadikan cboolat manusia yang sempurna dan cukup sifat...ANDAI AKU DI TEMPAT DIA....
If terjumpa orang yang tidak mempunyai pekerjaan dan tepaksa menyara ank bini....'bersyukurnya ak diberikan peluang untuk bekerja dengan kerajaan'..ANDAI AKU DITEMPAT DIA...

if tengok anak yatim piatu...tiada ayah..tiada ibu bapa....alangkah besyukurnya rasa...'ANDAI AKU DITEMPAT DIA....|
if cboolat tgk officer dengan sombong dan megahnye memberi arahan kepada kuli2 utk melakukan kerja..dalam hati cboolat 'ANDAI AKU DITEMPAT DIA'...


and yang ni lain sket....
kalo cboolat laki yang dah ada anak bini tgh mengorat pmpuan lain....dengan machonye...
and ade pulak ura2 nk kwen dgn gul lain... cboolat slalu terfikir 'ANDAI AKU DITEMPAT BINI DIA'...
P/S: Sesungguhnya setiap apa yang kita lakukan....perlulah kita berfikir terlebih dahulu....dan letakkan diri kita ditempat mereka...ANDAI AKU DI TEMPAT DIA...apa aku akn rasa....if skrang kita rasa kita berpangkat...bermegah2...boleh mengarah sana sini...cuba kita fikir...'ANDAI AKU DI TEMPAT DIA'...n bila kita dalam kesenangan...cuba kita pandang orang yg dalam kesusahan di bawah...'ANDAI AKU DI TEMPAT DIA'....Ingatlah...kita hamba Allah takkan pernah sempurna..sesungguhnya kita perlu belajar untuk bersyukur...

 

0 pengkritik: